Informacja dotycząca zasad składania skarg na dostępność niektórych produktów i usług
Bank Spółdzielczy w Opocznie Plac Kościuszki 3 26-300 Opoczno (dalej: „my”), przedstawia informację na temat zasad składania skarg na dostępność niektórych produktów i usług.
Jeżeli posiadasz zastrzeżenia do dostępności naszych produktów lub usług (w rozumieniu ustawy z dnia 26.04.2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze), to masz prawo złożyć skargę.
Poniżej znajdziesz zasady i procedury dotyczące składania skargi na brak dostępności niektórych produktów i usług.
- § 1
 
Forma i miejsce złożenia skargi
- Skargę na brak dostępności niektórych naszych produktów i usług możesz złożyć:
 
- w dowolnej placówce banku (pisemnie lub ustnie do protokołu);
 - listownie na adres dowolnej placówki banku albo przez skrzynkę elektroniczną: AE:PL-70142-17750-HDAIT-23e-mailem (adres na naszej stronie internetowej).
 
- Adresy placówek banku znajdziesz na naszej stronie internetowej: bsopoczno.pl
 
- § 2
 
Dane zawarte w skardze
- W pisemnej skardze umieść:
 
- swoje imię i nazwisko;
 - adres korespondencyjny, adres e-mail lub numer telefonu;
 - informację, jak możemy się z Tobą skontaktować;
 - informację, jakiego produktu lub usługi dotyczy skarga;
 - informację, jakiego wymagania dostępności nie spełniają produkt albo usługa;
 - żądanie, abyśmy zapewnili spełnienie wymogu dostępności produktu lub usługi.
 
- W skardze możesz wskazać preferowany sposób, w jaki powinniśmy zapewnić spełnienie wymagania dostępności produktu lub usługi.
 - Jeśli skarga nie zawiera informacji wskazanych w ust. 1, to pozostawimy ją bez rozpatrzenia.
 - Jeżeli nie masz statusu konsumenta, a złożyłeś skargę, to poinformujemy Cię o odmowie rozpatrzenia skargi w terminie 30 dni.
 - Jeśli masz status konsumenta, ale skarga nie zawiera informacji wskazanych w ust. 1 powyżej, to poinformujemy Cię o:
 
- odmowie rozpatrzenia skargi z tego powodu, w terminie 30 dni.
 - o tym, że po złożeniu skargi zgodnie z wymogami zostanie ona przez nas rozpatrzona.
 
- Formularz skargi dostępny jest na naszej stronie internetowej.
 
- § 3
 
Terminy rozpatrzenia skargi
- Odpowiadamy na skargę dotyczącą braku dostępności świadczonych przez nas produktów i usług w ciągu 30 dni kalendarzowych od daty jej otrzymania.
 - W szczególnie skomplikowanych przypadkach, gdy nie możemy rozpatrzyć skargi i odpowiedzieć na nią w ciągu 30 dni kalendarzowych, wydłużamy ten czas do 60 dni kalendarzowych.
 - Jeśli nie możemy odpowiedzieć na skargę w terminie określonym w ust. 1, wówczas w ciągu 30 dni kalendarzowych od dnia otrzymania skargi:
 
- wyjaśniamy przyczynę opóźnienia;
 - podajemy przewidywany termin odpowiedzi na skargę, który nie może być dłuższy niż wskazany w ust. 2.
 
- Wskazane w ust. 3 wyjaśnienia przekażemy w formie:
 
- pisemnej lub
 - e-mailem (jeśli jako formę otrzymania odpowiedzi na skargę wskażesz odpowiedź drogą e-mailową).
 
- Aby zachować terminy odpowiedzi na skargę (ust. 1 i 2), wystarczy, że odpowiemy przed upływem tych terminów. W przypadku odpowiedzi na piśmie wystarczające jest nadanie jej w placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu art. 3 pkt 13 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe.
 
- § 4
 
Odpowiedź na skargę
- Odpowiedź na skargę zawiera:
 
- informację o wyniku rozpatrzenia skargi;
 - imię i nazwisko osoby upoważnionej przez nas do udzielenia odpowiedzi ze wskazaniem stanowiska służbowego;
 
z zastrzeżeniem ust. 2 poniżej.
- Jeśli:
 
- nie uwzględniliśmy Twojej skargi – to odpowiedź na skargę zawiera uzasadnienie faktyczne i prawne;
 - uwzględniliśmy Twoją skargę – to odpowiedź na skargę zawiera określenie terminu, w którym Twoje żądanie zawarte w skardze zostanie przez nas zrealizowane. Termin realizacji przez nas Twojego żądania nie może być dłuższy niż 6 miesięcy od dnia udzielenia odpowiedzi na skargę.
 
- Na skargę odpowiemy:
 
- na piśmie;
 - na papierze firmowym;
 - przy użyciu czcionki Arial 11 pkt, (na Twoje żądanie użyjemy innej lub większej czcionki).
 
- Na skargę odpowiadamy:
 
- listem poleconym na adres wskazany w skardze lub przez skrzynkę elektroniczną, z zastrzeżeniem pkt 2;
 - e-mailem w formie podpisanego elektronicznie pliku pdf, zaszyfrowanego hasłem.
 
Hasło do odczytania lub odsłuchania odpowiedzi wysyłamy na numer telefonu, który podasz nam w formularzu skargi.
- Gdy nie zgadzasz się ze stanowiskiem w odpowiedzi na skargę, możesz:
 
- odwołać się do Prezesa Zarządu Banku Spółdzielczego w Opocznie; Poinformujemy Cię o sposobie i terminie wniesienia tego odwołania;
 - złożyć zawiadomienie do Prezesa Zarządu PFRON (adres siedziby: al. Jana Pawła II 13, 00-828 Warszawa) o tym, że nasz produkt albo usługa nie spełnia wymagań dostępności (o zawiadomieniu mowa w art. 67 ustawy o dostępności).
 
Do pobrania